„Maraton Wyborczy” to społeczny projekt profrekwencyjny.
Przed nami kolejny maraton wyborczy. Czekają nas wybory parlamentarne 15 października 2023 r., a następnie wiosną 2024 r. – wybory samorządowe i wybory do Parlamentu Europejskiego.
Frekwencja wyborcza w II turze wyborów prezydenckich w 2020 r. osiągnęła 68,18% i była drugą najwyższą frekwencją wyborczą po 1989 r.
W poprzednich wyborach parlamentarnych, samorządowych czy do Parlamentu Europejskiego frekwencja była sporo niższa, ale skoro Polki i Polacy potrafili się tak zmobilizować w ostatnich wyborach prezydenckich, to nic nie stoi na przeszkodzie, by zmobilizowali się jeszcze bardziej w nadchodzących wyborach i pobili rekord frekwencyjny.
Jeśli nie głosujemy, to pozwalamy, by inni decydowali za nas. Udział w wyborach daje nam realny wpływ na rzeczywistość, bo każdy, nawet 1 głos, ma znaczenie.
Na stronie projektu w jednym miejscu zbierane są i publikowane polskie i zagraniczne spoty wideo, memy, obrazki satyryczne i komiksy, które są ogólnodostępne w Internecie i mediach społecznościowych. Ich celem jest zachęcenie do pójścia na wybory, bez wskazywania na kogo głosować.
„Maraton Wyborczy” to baza profrekwencyjnych materiałów, aktualnych oraz tych z przeszłości, które warto przypominać i udostępniać w sieci, aby zachęcić jak najwięcej osób do uczestniczenia w najbliższych oraz każdych kolejnych wyborach.
Jeśli znajdziecie w sieci fajny materiał, również z zagranicy, zachęcający do głosowania, ale bez wskazywania na kogo głosować, to podeślijcie na adres kontakt@maratonwyborczy.pl
Zachęcam do udostępniania i publikowania materiałów ze strony Maratonu Wyborczego. Zachęcajcie znajomych do pójścia na wybory.
Niech głosowanie stanie się trendy! 😉
————————————————
Wszystkie materiały udostępnione na stronie mają podane linki źródłowe lub linki do stron twórców danych materiałów.
Autorka projektu: Alicja Defratyka, ekonomistka, autorka projektu ciekaweliczby.pl
Koordynowałam m.in. ogólnopolską kampanię profrekwencyjną „Pępek Europy”, realizowaną w szerokiej koalicji organizacji pozarządowych, której celem było zwiększenie frekwencji w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku.
Więcej informacji o mnie znajduje się na stronie www.alicjadefratyka.pl
Autorka logotypu Maraton Wyborczy: Agnieszka Królikiewicz