O projekcie


„Maraton Wyborczy” to społeczny projekt profrekwencyjny.

Przed nami swoisty maraton wyborczy. Czekają nas wybory samorządowe 21 października 2018 roku, w 2019 roku wybory do Parlamentu Europejskiego i parlamentarne, a w 2020 roku – prezydenckie.

W Polsce w wyborach bierze udział średnio tylko połowa Polaków, a frekwencja wyborcza jest jedną z najniższych w Europie. 

Czy naprawdę chcemy, by inni decydowali za nas, czy jednak sami powinniśmy decydować o sobie i o tym, kto rządzi Polską i w samorządach? Udział w wyborach daje nam realny wpływ na rzeczywistość, bo każdy, nawet 1 głos, ma znaczenie.

Na stronie projektu w jednym miejscu zbierane są i publikowane polskie i zagraniczne spoty wideo, memy, obrazki satyryczne i komiksy, które są ogólnodostępne w Internecie i mediach społecznościowych. Ich celem jest zachęcenie do pójścia na wybory, bez wskazywania na kogo głosować.

„Maraton Wyborczy” to baza profrekwencyjnych materiałów, aktualnych oraz tych z przeszłości, które warto przypominać i udostępniać w sieci, aby zachęcić jak najwięcej osób do uczestniczenia w najbliższych oraz każdych kolejnych wyborach.

Jeśli znajdziecie w sieci fajny materiał, również z zagranicy, zachęcający do głosowania to koniecznie udostępnijcie go na profilu Maratonu Wyborczego na Facebooku lub podeślijcie na adres kontakt@maratonwyborczy.pl

W mediach społecznościowych tagujcie materiały profrekwencyjne #głosujęwmaratonie, #głosujwmaratonie lub #maratonwyborczy, aby łatwiej było je odnaleźć i się nimi dzielić.

Zachęcamy do udostępniania i publikowania materiałów ze strony oraz z profilu Maratonu Wyborczego. Zachęcajcie znajomych do pójścia na wybory.

Niech głosowanie stanie się trendy! 😉

————————————————

Wszystkie materiały udostępnione na stronie mają podane linki źródłowe lub linki do stron twórców danych materiałów.

Autorka projektu: Alicja Defratyka

Specjalizuję się w tematyce społeczno-ekonomicznej, w tym w zagadnieniach związanych z rozwojem społeczeństwa obywatelskiego, podnoszeniem wiedzy i świadomości społeczno-ekonomicznej Polaków, innowacjami społecznymi oraz badaniami społecznymi.

Koordynowałam m.in. ogólnopolską kampanię profrekwencyjną „Pępek Europy”, realizowaną w szerokiej koalicji organizacji pozarządowych, której celem było zwiększenie frekwencji w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku.

Jestem autorką społeczno-edukacyjnego projektu ciekaweliczby.pl


Więcej informacji o mnie znajduje się tutaj.

Autorka logotypu: Agnieszka Królikiewicz