„Maraton Wyborczy” to społeczny projekt profrekwencyjny.
Przed nami swoisty maraton wyborczy. Czekają nas wybory samorządowe 21 października 2018 r., w 2019 roku wybory do Parlamentu Europejskiego 26 maja 2019 r. oraz parlamentarne na jesieni, a w 2020 r. – prezydenckie.
W Polsce w wyborach bierze udział średnio tylko połowa Polaków, a frekwencja wyborcza jest jedną z najniższych w Europie.
Czy naprawdę chcemy, by inni decydowali za nas, czy jednak sami powinniśmy decydować o sobie i o tym, kto rządzi Polską i w samorządach? Udział w wyborach daje nam realny wpływ na rzeczywistość, bo każdy, nawet 1 głos, ma znaczenie.
Na stronie projektu w jednym miejscu zbierane są i publikowane polskie i zagraniczne spoty wideo, memy, obrazki satyryczne i komiksy, które są ogólnodostępne w Internecie i mediach społecznościowych. Ich celem jest zachęcenie do pójścia na wybory, bez wskazywania na kogo głosować.
„Maraton Wyborczy” to baza profrekwencyjnych materiałów, aktualnych oraz tych z przeszłości, które warto przypominać i udostępniać w sieci, aby zachęcić jak najwięcej osób do uczestniczenia w najbliższych oraz każdych kolejnych wyborach.
Jeśli znajdziecie w sieci fajny materiał, również z zagranicy, zachęcający do głosowania to koniecznie udostępnijcie go na profilu Maratonu Wyborczego na Facebooku lub podeślijcie na adres kontakt@maratonwyborczy.pl
Zachęcamy do udostępniania i publikowania materiałów ze strony oraz z profilu Maratonu Wyborczego. Zachęcajcie znajomych do pójścia na wybory.
Niech głosowanie stanie się trendy! 😉
————————————————
Wszystkie materiały udostępnione na stronie mają podane linki źródłowe lub linki do stron twórców danych materiałów.
Autorka projektu: Alicja Defratyka
Specjalizuję się w tematyce społeczno-ekonomicznej, w tym w zagadnieniach związanych z rozwojem społeczeństwa obywatelskiego, podnoszeniem wiedzy i świadomości społeczno-ekonomicznej Polaków, innowacjami społecznymi oraz badaniami społecznymi.
Koordynowałam m.in. ogólnopolską kampanię profrekwencyjną „Pępek Europy”, realizowaną w szerokiej koalicji organizacji pozarządowych, której celem było zwiększenie frekwencji w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku.
Jestem autorką społeczno-edukacyjnego projektu ciekaweliczby.pl
Więcej informacji o mnie znajduje się tutaj.
Autorka logotypu: Agnieszka Królikiewicz