O projekcie

 

„Maraton Wyborczy” to społeczny projekt profrekwencyjny, realizowany przez Alicję Defratykę, ekonomistkę, autorkę projektu ciekaweliczby.pl

Jesteśmy w ciągłym maratonie wyborczym. Za nami wybory parlamentarne 15 października 2023 r. i wybory samorządowe w kwietniu 2024 r., a przed nami wybory do Parlamentu Europejskiego 9 czerwca 2024.

Frekwencja wyborcza w wyborach parlamentarnych 15 października 2023 r. osiągnęła 74,38% i była najwyższą frekwencją wyborczą po 1989 r.

We wcześniejszych wyborach parlamentarnych, samorządowych czy do Parlamentu Europejskiego frekwencja była dużo niższa, ale skoro Polki i Polacy potrafili się tak zmobilizować w ostatnich wyborach parlamentarnych, to nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy dalej się tak mobilizowali.

Jeśli nie głosujemy, to pozwalamy, by inni decydowali za nas. Udział w wyborach daje nam realny wpływ na rzeczywistość, bo każdy, nawet 1 głos, ma znaczenie.

Na stronie projektu w jednym miejscu zbierane są i publikowane polskie i zagraniczne spoty wideo, memy, obrazki satyryczne i komiksy, które są ogólnodostępne w Internecie i mediach społecznościowych. Ich celem jest zachęcenie do pójścia na wybory, bez wskazywania na kogo głosować.

„Maraton Wyborczy” to baza profrekwencyjnych materiałów, aktualnych oraz tych z przeszłości, które warto przypominać i udostępniać w sieci, aby zachęcić jak najwięcej osób do uczestniczenia w najbliższych oraz każdych kolejnych wyborach.

Jeśli znajdziecie w sieci fajny materiał, również z zagranicy, zachęcający do głosowania, ale bez wskazywania na kogo głosować, to podeślijcie na adres kontakt@maratonwyborczy.pl

Zachęcam do udostępniania i publikowania materiałów ze strony  Maratonu Wyborczego. Zachęcajcie znajomych do pójścia na wybory.

Niech głosowanie stanie się trendy! 😉

————————————————

Wszystkie materiały udostępnione na stronie mają podane linki źródłowe lub linki do stron twórców danych materiałów.

Autorka projektu: Alicja Defratyka, ekonomistka, autorka projektu ciekaweliczby.pl

Koordynowałam m.in. ogólnopolską kampanię profrekwencyjną „Pępek Europy”, realizowaną w szerokiej koalicji organizacji pozarządowych, której celem było zwiększenie frekwencji w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku.

Więcej informacji o mnie znajduje się na stronie www.alicjadefratyka.pl

Autorka logotypu Maraton Wyborczy: Agnieszka Królikiewicz